Waiblingen, 3. mai 2018 | Pressemelding fra selskapet
Under besøket i Waiblingen ble viktige STIHL-produktnyheter presentert for de amerikanske distributørene.
STIHL-konsernet genererer rundt 30 prosent av sin omsetning i USA. STIHL har tradisjonelt sett vært det viktigste markedet for STIHL, men salget av batteridrevne produkter har økt kraftig den siste tiden: I løpet av bare 15 måneder har STIHLs markedsandel for batteridrevne verktøy i USA tidoblet seg. Produktporteføljen har også blitt betydelig utvidet i løpet av denne perioden - fra én serie med batteridrevne produkter til tre.
STIHL har vært til stede i USA siden 1974, med sitt eget produksjons- og salgsselskap STIHL Inc. i Virginia Beach. Det amerikanske markedet betjenes av seks egne og fem uavhengige distributører - partnere som STIHL har samarbeidet med i mange år og bygget opp et tillitsfullt forhold til. Det tyske morselskapet inviterte distributørene til Waiblingen i slutten av april for å diskutere strategien for det amerikanske markedet.
- Våre partnere og kunder i USA kan stole på at STIHL fortsatt vil være et familieeid selskap - basert på verdiene lojalitet, integritet, et langsiktig perspektiv og, selvfølgelig, en forpliktelse til førsteklasses kvalitet, sier dr. Nikolas Stihl, styreleder i STIHL Advisory and Supervisory Boards, på møtet.
Norbert Pick, styremedlem for markedsføring og salg i STIHL, forklarte: "Vi stiller svært høye krav til alt vi gjør, og vi skreddersyr produktene våre nøyaktig etter kundenes behov. Resultatet er at vi har hatt suksess i mer enn 90 år, i et stadig skiftende miljø."
Bjoern Fischer, administrerende direktør i STIHL Inc, understreket at salget av STIHL-produkter i USA har mer enn doblet seg i løpet av de siste ti årene. "Jeg ser et enormt potensial for vårt marked innen batteridrevne produkter - særlig fordi vi kan tilby kundene våre et bredt og attraktivt utvalg av STIHL-produkter via vårt store salgsnettverk med 9 000 forhandlere, sier Fischer og legger til "I fremtiden vil det også bli et større fokus på digitale produkter og tjenester.